1 min 37sec. En elke seconde aandacht voor de verenigingen telt in deze tijd.
06 APRIL 2020
JAN DEJONGHE
TROOPER

Aan het begin van de coronamiserie startten al snel overal initiatieven om elkaar te steunen: solidariteitsacties voor de zorgsector, vrijwilligers die hulp aanbieden voor zij die het nodig hebben, financiële compensaties van de overheid… Maar wat met de verenigingen? Wie helpt hen om het hoofd boven water te houden nu wafelverkopen, mosselfestijnen, fuiven… geannuleerd zijn? Hoe krijgen we ook die zo belangrijke verenigingen op ieders agenda? Van de shops, van de overheid, van de media, van de leden van de verenigingen,… kortom van iedereen. Want iedereen heeft wel iets te maken met een vereniging of een goed doel.

Na vier dagen brainstormen, bellen, mailen, video conferencen, concept bedenken, teksten schrijven, pr inschakelen, weekend inbegrepen, was het zover: een online persconferentie over #Shopinjekot met de CEO’s van 4 grote Belgische winkels die ook op Trooper staan: JBC, Torfs, ZEB en Brantano. Maar ook Ici Paris XL, e5 en later ook Bristol sprongen mee op de kar. Stuk voor stuk CEO’s die, in plaats van weg te lopen van Trooper in deze moeilijke tijd, een tandje bijsteken en er ook nog mee naar buiten willen komen met de boodschap: shop bij ons via Trooper, en wij steunen mee jullie vereniging, nog meer in coronatijd.

(Lees verder onder de foto)

En het resultaat mag er zijn. Trooper en zijn verenigingen zijn nog eens extra op de kaart gezet dankzij #Shopinjekot. We verschenen plots in alle kranten, regionale televisie, online én zelfs op Het Journaal van VRT. De problematiek waarmee jullie, al die duizenden verenigingen, momenteel mee kampen, is bekendgemaakt bij het grote publiek. Het waren dus mega belangrijke woorden die de journalisten schreven. En mega belangrijke minuten die op televisie te zien waren. Check ✅! Blijf zelf zeker communiceren over de problemen waar je vereniging mee kampt en hoe mensen mee aan jullie werking en dromen kunnen bouwen door via Trooper te passeren wanneer ze online shoppen. Want jullie weten het al langer dan vandaag: vele kleintjes maken één groot.

(Lees verder onder de foto)

Maar ook bij de CEO’s van vele webshops zijn verenigingen nu top of mind. Ze beginnen te snappen wat Trooper, alle Supertroopers en de verenigingen samen doen en realiseren en krijgen veel sympathie. En dat is belangrijk. Want zij hebben nu door dat ze via Trooper heel wat sociale relevantie kunnen kopen door de verenigingen mee te steunen, en een deel van hun winsten aan jullie te geven. Dus daar zit in de toekomst nog veel potentieel. Wij, alle leden van het Trooperteam, kunnen dan ook enkel dankbaar en gelukkig zijn. Net als jullie leren wij elke dag wat een sterk team kan doen.  

Neergepend door:
JAN DEJONGHE
Brand cop
TROOPER
Brand cop bij Trooper. Vader van de drie slimste, liefste, grappigste 🐣🐣🐣 in the 🌎
RECENTE BLOGS
article
Bij KFC Lentezon Beerse zeggen ze duidelijk waarvoor ze troopen: “Dat levert ons gemiddeld 114 euro...
Wie naar de Trooperpagina van KFC Lentezon Beerse surft, ziet meteen een foto van een goalshot. Die...
11 July 2021
Katrien De Leeuw
TROOPER
article
VZW kleine held spartelt om het hoofd boven water te houden: “Als er een einde aan de vzw komt, moet...
De ene traan na de andere rolt over de wangen van Sofie D’Hondt, de oprichtster van vzw kleine held,...
17 June 2021
Katrien De Leeuw
TROOPER
article
De ultieme ‘Yes, mijn kind is op kamp’ to do-list
De tijd tussen het moment waarop je je kind uitzwaait wanneer die op kamp vertrekt en het moment je...
15 June 2021
Katrien De Leeuw
TROOPER
article
10 ultieme lifehacks bij het kamperen
Je trekkersrugzak volproppen, een aantal dagen kamperen en in een tent wonen,... Ik, Katrien, de van...
14 June 2021
Katrien Crabbe
TROOPER